Ticketverkoop

Tickets reserveren
Wij verzoeken je om online te reserveren. Indien dit onmogelijk is, kan je tijdens de openingstijden telefonisch of fysiek terecht bij onze Tickets & servicebalie. Pinnen? Ja graag!

Betaalmogelijkheden
WestlandTheater De Naald biedt verschillende betaalmogelijkheden aan. Klik hier om de verschillende mogelijkheden te bekijken.

Rolstoelplaatsen reserveren
Indien je rolstoelplekken wilt reserveren, stuur dan een mail naar reserveringen@westlandtheater.nl.
Per voorstelling zijn er enkele rolstoelplekken gereserveerd. De aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld en toegewezen. 

Tips online reserveren
Als je een oude internetbrowser hebt, kan het zijn dat je een foutmelding bij het online reserveren krijgt. Uit veiligheidsoverwegingen ondersteunt ons online verkoopsysteem alleen recente versies van internetbrowsers.

Voordelig uit met e-tickets!
Profiteer van het gemak van e-tickets. Deze kan je zelf op elk gewenst moment thuis printen. Je hoeft niet langer meer in de rij te staan bij de Tickets & servicebalie, maar je kan direct doorlopen naar de ticketcontrole. Jouw e-tickets vind je onder 'Mijn agenda' bij je account. E-tickets zijn ook vanaf een telefoon te scannen. 

Bonnen verzilveren
Helaas is het niet mogelijk om online te betalen met een papieren theaterbon, een MaDiWoDo-bon of een VVV Irischeque. Indien je in het bezit bent van één van deze bonnen dan kan je dit van te voren aangeven via reserveringen@westlandtheater.nl.


Let op: bij voorstellingen van derden waar WestlandTheater De Naald géén ticketverkoop voor doet, is de balie niet drie kwartier voor aanvang geopend.

Tickets ruilen of annuleren
Tot maximaal drie dagen voor de voorstelling kan je reeds gekochte tickets inruilen voor een tegoedbon of ruilen voor plaatsbewijzen voor een andere voorstelling. Een film kan je 1 minuut voor aanvang annuleren of ruilen. De administratiekosten hiervoor bedragen € 2.50 per ticket. Bij ticketverkoop voor derden gelden afwijkende voorwaarden. Doorgaans kunnen er dan géén plaatsbewijzen geretourneerd worden.

Door de AVG wetgeving is het vanaf 25 mei 2018 niet langer toegestaan (digitale) tegoeden over te schrijven van de ene gast naar de andere gast. Mocht dit toch wenselijk zijn, dan dient er een akkoordverklaring ingevuld te worden. Klik HIER om de akkoordverklaring te downloaden. De ingevulde verklaring mail je naar reserveringen@westlandtheater.nl

Tickets kwijt?
Uitsluitend op de dag van de voorstelling of film kan je bij de Tickets & servicebalie een duplicaatticket krijgen. Hiervoor wordt wordt € 1,00 per ticket in rekening gebracht.

Voorstelling geannuleerd?
Indien een voorstelling wordt geannuleerd, brengen we je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Bij annulering wordt je geld gerestitueerd of wordt in sommige gevallen de mogelijkheid geboden je tickets om te ruilen voor een andere voorstelling. Je ontvangt hierover persoonlijk bericht.

Uitverkochte voorstellingen
Bij uitverkochte voorstellingen komen op het laatste moment soms plaatsen vrij. Je kan je via www.westlandtheater.nl en gedurende onze openingstijden, telefonisch of bij de Tickets & servicebalie op de wachtrij (laten) plaatsen.

Theatertoeslag
Alle toegangsprijzen van de door WestlandTheater De Naald geprogrammeerde professionele theatervoorstellingen zijn inclusief gebruik van de garderobe en een pauzedrankje (de zogenaamde portemonneeloze pauze). Indien de voorstelling geen pauze bevat serveren wij het drankje na afloop van de voorstelling (beperkt assortiment).

Bij voorstellingen door derden georganiseerd kunnen afwijkende afspraken zijn gemaakt tav de consumpties.

Consumpties  
Het is niet toegestaan om consumpties mee te nemen in de theaterzaal tijdens theatervoorstellingen (m.u.v. bioscoop). Het nuttigen van consumpties is storend voor zowel de artiesten als medebezoekers. Het nuttigen van zelf meegebrachte consumpties bij voorstellingen en films is niet toegestaan.

In geval van calamiteiten
In het geval van een calamiteit word je gewaarschuwd via een elektronisch signaal (slow woop). Volg altijd de instructies van de medewerkers (BHV). 

Kijkwijzer
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: Alle Leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 16 jaar en 18 jaar. 16 en 18 jaar moet van de wetgever getoetst worden.  Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en alcoholmisbruik en grof taalgebruik. Klik hier voor meer informatie.

Baby's en kleine kinderen
Als er een leeftijdsgrens wordt gesteld aan een film of voorstelling vermelden wij het erbij. Wij raden het ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop of het theater moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket gekocht moeten worden. Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in ons theater aanwezig mag zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een baby, schootkind, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en u verzocht kan worden de zaal te verlaten. ​

Rookbeleid
WestlandTheater De Naald is een geheel rookvrije omgeving. Deze maatregel is wettelijk vastgesteld. Voor de rokers hebben wij op onze overdekte patio een rookruimte gecreëerd die via de deur bij de kleine bar bereikbaar is.

Meet & Greet
Een aanzienlijk deel van de artiesten blijft na afloop graag in de foyer met het publiek napraten over de voorstelling. Deze ‘Meet & Greet’ momenten ontstaan spontaan en hebben geen officiële status. Gezellig zijn ze altijd, zeker onder het genot van een hapje en een drankje.

Extra services 

  • Gratis hulpsysteem voor slechthorenden (informeer hiervoor bij de horeca). De Naald beschikt over een mobiel ringleidingsysteem voor beide zalen. Dit systeem voorziet in een mobiele ontvanger waaraan desgewenst een persoonlijke ringleiding of een hoofdtelefoon gekoppeld kan worden. Met de T-stand van je hoortoestel kun je het geluidssignaal ontvangen zonder dat je last hebt van achtergrondgeluid. De ontvanger en de persoonlijke ringleiding/hoofdtelefoon worden kosteloos tijdens film en/of theatervoorstellingen ter beschikking gesteld en zijn te verkrijgen bij de bar voorafgaande aan een voorstelling. 
    Let op: Bij veel moderne hoortoestellen moet de (M/)T-stand worden ingeprogrammeerd. Vraag hiernaar bij uw audioloog of audicien, want de T-stand is onmisbaar! Bij sommige hoortoestellen is geen T-stand mogelijk. Dit is vaak het geval bij een klein ‘in het oor’-toestel en bij een ‘achter het oor’-toestel met open aanpassing.
  • Rolstoelplaatsen (let op: alleen te reserveren bij de Tickets & servicebalie)
  • Earcatch app bij Nederlandse films. De eerste Nederlandse app die het voor visueel beperkten mogelijk maakt te genieten van hun bioscoopbezoek. Lees hier meer over deze service.
  • Subcatch app bij Nederlandstalige films. De app die het voor doven- en slechthorenden mogelijk maakt te genieten van ondertiteling bij de films. Lees hier meer over deze service.  

Aansprakelijkheid
Stichting WestlandTheater De Naald verklaart de algemene regels van de VSCD van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank van Amsterdam onder nummer 268/2002. De algemene voorwaarden liggen ter inzage bij de balie en kun je hier bekijken.

Wijzigingen voorbehouden
Stichting WestlandTheater De Naald kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele (zet)fouten in de brochure en voor aanvullingen en/of wijzigingen in het programma. Alle vermelde informatie is onder voorbehoud. Op de website staat de meest actuele informatie van het moment.

Heb je andere vragen over je tickets? Stuur een e-mail naar reserveringen@westlandtheater.nl.
Wij helpen je dan graag verder.