Henry van Loon

Jannie The Show Dog
vr 4 nov 2022 20:15
vr 4 nov 2022
20:15

Toen Henry van Loon zijn hond Jannie kreeg brak niet lang daarna een wereldwijde pandemie uit en zat hij ineens permanent binnen met die nerveuze joekel. 

Midden in die pandemie werd vervolgens zijn dochter geboren. 

Het plaatje was compleet: 1 relatie, 2 stiefkinderen, 1 hond, 2 impulsaankoop-konijnen, 1 baby, 0 x ongestoorde seks. Samen. In 1 huis. 2 jaar lang. Dag in dag uit. Uur na fucking uur. 

Een zware tijd, dat zeker. Maar ook een tijd voor bezinning. 
Tijd om na te denken wie de Henderball nou eigenlijk was. 
En wat hij eigenlijk écht wilde. 
En weet je wat dat was? 

WEG! ON THE ROAD AGAIN! Terug naar jullie. 
Terug naar jou.

Gewoon zoals vroeger. Mannen onder elkaar. Of vrouwen onder elkaar. Of mannen onder vrouwen. Of vrouwen onder vrouwen, of personen onder elkaar, nou ja. Je begrijpt het. 

Hoe dan ook: Het huis uit. 

Deel je dat gevoel? Kom dan ook! Bel de oppascentrale. 
Of laat iemand op je planten passen en ontdek wat er nog te lachen valt na twee jaar lockdown. 

Henderball. Is. Back.

Be

Very

Afraid

Cabaretier, acteur en zanger Henry van Loon (1982) speelt in juni 2022 de première van zijn zesde soloprogramma in DeLaMar. Dit voorjaar is Henry ook te zien in de nieuwe comedyserie Tropenjaren op NPO3 (BNNVARA) ‘over het kersverse ouderschap en een leven dat nooit meer terugkomt’.

Over Onze Henry (2018-2020):
‘Stoere praat en oprecht verdriet zijn in balans’  NRC ★★★★ 
‘Henry van Loon maakt diepe indruk en verbreedt zijn stijl’ AD ★★★★★
‘Henry van Loon wisselt maffe verhalen en treffende imitaties af met liefdevolle verhalen over zijn ouders’ DE VOLKSKRANT ★★★★
‘Sterke performer schept aangename verwarring’ TROUW ★★★★
‘Van Loon vermengd absurdisme met een zeer oprechte rode draad over dat wat echt telt in het leven. En dat zorgt voor een interessante verdiepingsslag.’ DE TELEGRAAF ★★★★
‘Van Loon heeft een virtuoze techniek, die iedere voorstelling beter wordt.’ HET PAROOL
‘Henry van Loon heeft een programma gemaakt waarin hij zijn unieke stijl, vol surrealisme, geouwehoer, en houterige botheid, combineert met warme herinneringen aan zijn moeder.’
THEATERKRANT