Huisregels en veelgestelde vragen

Wij vragen uw aandacht en begrip voor onze huisregels die momenteel gelden i.v.m. Corona. Ook geven wij antwoord op veelgestelde vragen. 



Wat betekenen de maatregelen voor mijn bezoek aan De Naald? 
Telefonisch zijn wij beperkt bereikbaar. Wij vragen om uw geduld en begrip. 

Voor een bezoek aan De Naald vragen wij vriendelijk uw medewerking:
- Houd anderhalve meter afstand
- Bij klachten; blijf thuis. Geef zo spoedig mogelijk de annulering aan ons door - uiterlijk op de dag van de film vóór 11.00 uur - via reserveringen@westlandtheater.nl. Wij annuleren uw kaarten, het bedrag (minus de administratiekosten) zetten wij op uw account als digitaal tegoed. Dit tegoed kunt u gebruiken bij een volgende (online) bestelling van theater- of filmkaarten.
- Iedereen vanaf 13 jaar is verplicht een mondkapje te dragen in publieke ruimtes. Zodra u op uw plaats zit, mag het mondkapje af. 

Ik heb kaartjes voor een voorstelling die niet door kon gaan vanwege de Corona crisis. 
Wij hebben bezoekers persoonlijk geïnformeerd over de voorstellingen die geannuleerd of verplaatst zijn. Check uw spambox indien u geen bericht heeft ontvangen of controleer of de contactgegevens nog up to date zijn. Indien u de mail gemist heeft of geen keuze heeft gemaakt dan wordt het bedrag op uw tegoed gezet. 

> Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven uw oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wilt u de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan uiterlijk tot 3 dagen voor de voorstelling. 

Ik wil graag weer naar een film of voorstelling. Hoe reserveer ik kaarten?
Om drukte bij onze balie te voorkomen, verzoeken wij u om online te reserveren. Dit kan eenvoudig via een eigen account. Mocht online reserveren niet mogelijk zijn, neem dan contact op met onze balie gedurende de openingstijden. Indien u bij ons afrekent, vragen wij om met pin te betalen. E-tickets kunnen ook vanaf een telefoon gescand worden. 

Ik heb heb koorts / griepklachten / ik ben verkouden, kan ik mijn kaarten annuleren?
Ja, dat kan. We vragen u zo spoedig mogelijk uw annulering aan ons door te geven - uiterlijk op de dag van de (film)voorstelling vóór 11.00 uur - via reserveringen@westlandtheater.nl. 
Wij annuleren uw kaarten, het bedrag (minus de administratiekosten) zetten wij op uw account als digitaal tegoed. Dit tegoed kunt u gebruiken bij een volgende (online) bestelling van theater- of filmkaarten.

Waarom kan ik geen stoelen kiezen bij het reserveren?
Wij verkopen ongeplaceerd (geen vaste plaatsen) en begeleiden u naar uw plaats op veilige afstand van andere gasten. 

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang en in het gebouw?
Onze zalen zijn eerder geopend dan normaal gesproken. Wij vragen onze bezoekers om na binnenkomst door te lopen naar de zaal, om zo oponthoud in de entreehal en de foyer te voorkomen. 

Is er een gezondheidscheck bij binnenkomst?
Deze wordt online gedaan bij het reserveren van kaarten, maar ook bij binnenkomst kunnen wij deze nog afnemen.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Iedereen vanaf 13 jaar is verplicht een mondkapje te dragen in publieke ruimtes. Zodra u op uw plaats zit, mag het mondkapje af.

Waar kan ik straks plaatsnemen?

Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en wij begeleiden je graag naar een plekje in de zaal.

Hoe reserveer ik rolstoelplekken?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, neem dan contact op met onze balie via reserveringen@westlandtheater.nl. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Rolstoelplekken zijn beperkt en op basis van beschikbaarheid. 

Naast wie mag ik zitten in de zaal en foyer?
Bezoekers die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten kunnen naast elkaar zitten in de zaal en foyer.  Indien geen huishouden dan maximaal 4 personen.

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?
Wij hebben een protocol opgesteld met maatregelen om het theaterbezoek goed te laten verlopen. Er zijn looproutes en kuchschermen aangebracht in ons gebouw en op diverse plekken staan ontsmettingsgels. Onze medewerkers begeleiden u naar een plek in de zaall en zorgen er ook weer voor dat u op afstand van anderen de zaal kan verlaten.

Hoe werkt jullie luchtzuivering?
Al onze publieksruimtes worden mechanisch met 100% buitenlucht geventileerd. Hierdoor is er géén sprake van recirculatie van lucht. 

Is de bar geopend?
De reguliere horeca is geopend. Neem uw drankje mee in de zaal in, dit voorkomt te grote drukte in de foyer.

Is er een nazit?
Momenteel is er ruimte voor een beperkte nazit.  Hierbij wordt u verzocht een mondkapje te dragen totdat u op een plek zit,  Op dit momned moeten wij de bar om 22:00 sluiten.

Kan ik gebruikmaken van het toilet?
U kunt gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden regelmatig grondig door ons gereinigd.

Is er een pauze? 
Nee. Zorg dus dat u voorafgaand naar de toilet bent geweest. 

Is de garderobe geopend? 
Nee, u kunt uw jas meenemen naar de zaal.


We volgen te allen tijde de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Wanneer de richtlijnen wijzigen, passen we ons beleid en de maatregelen hier op aan. Tot slot graag uw aandacht voor onze huisregels:

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen