Huisregels en veelgestelde vragen

Wij vragen uw aandacht en begrip voor onze huisregels die momenteel gelden i.v.m. Corona. Ook geven wij antwoord op veelgestelde vragen. 



Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor mijn bezoek aan De Naald? 
Het kabinet heeft dinsdagavond 17 november aangekondigd dat theaters hun deuren vanaf 19 november weer mogen openen. Daar zijn wij erg blij om. Vanaf 19 november zijn er weer films in onze bioscoop te zien en pakken we de draad weer op met voorstellingen in de reeks Wat Wel Kan: bevlogen theatermakers die in een intieme huiskamersetting op het podium van onze grote zaal spelen. Bekijk hier alle voorstellingen in deze reeks. 

Voorstellingen die wegens de aangescherpte maatregelen van 3 november t/m 18 november niet door konden gaan, zijn inmiddels verplaatst naar een nieuwe datum of geannuleerd. Alle bezoekers hebben daar reeds bericht over ontvangen. 

Voor een bezoek aan De Naald vragen wij vriendelijk uw medewerking:
- Houd anderhalve meter afstand
- Bij klachten; blijf thuis. Geef zo spoedig mogelijk uw annulering aan ons door - uiterlijk op de dag van de film vóór 11.00 uur - via reserveringen@westlandtheater.nl. Wij annuleren uw kaarten, het bedrag (minus de administratiekosten) zetten wij op uw account als digitaal tegoed. Dit tegoed kunt u gebruiken bij een volgende (online) bestelling van theater- of filmkaarten.
- Per 1 december is iedereen vanaf 13 jaar verplicht een mondkapje te dragen in publieke ruimtes. Zodra u op uw plaats zit, mag het mondkapje af. 

Ik heb kaartjes voor een voorstelling die niet door kon gaan vanwege de Corona crisis. Kan ik mijn kaartjes retourneren?
Wij hebben bezoekers persoonlijk geïnformeerd over de voorstellingen die geannuleerd of verplaatst zijn. Check je spambox indien je geen bericht hebt ontvangen of controleer of je contactgegevens nog up to date zijn. 

> Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, heb je via de e-mail die wij hebben gestuurd, kunnen kiezen of je geld terug wilt, het geld op je tegoed wil zetten of wilt doneren. Indien je geen keuze hebt gemaakt dan is het bedrag inmiddels op tegoed gezet. 

> Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven uw oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wil je de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kan je zelf aangeven of je kaarten wilt om laten zetten in een tegoed, restitutie wilt of dat je de waarde van je tickets wilt doneren.

Ik wil graag weer naar een film of voorstelling. Hoe reserveer ik kaarten?
Om drukte bij onze balie te voorkomen, adviseren wij om online te reserveren. Dit kan eenvoudig via een eigen account. Lees hier hoe je een account aanmaakt. Mocht online reserveren niet mogelijk zijn, neem dan contact op met onze balie gedurende de openingstijden. Indien je bij de balie afrekent, vragen wij om zoveel mogelijk met pin te betalen. E-tickets kunnen ook vanaf een telefoon gescand worden. 

Ik heb heb koorts / griepklachten / ik ben verkouden, kan ik mijn kaarten annuleren?
Ja, dat kan. We vragen u zo spoedig mogelijk uw annulering aan ons door te geven - uiterlijk op de dag van de (film)voorstelling vóór 11.00 uur - via reserveringen@westlandtheater.nl. 
Wij annuleren uw kaarten, het bedrag (minus de administratiekosten) zetten wij op uw account als digitaal tegoed. Dit tegoed kunt u gebruiken bij een volgende (online) bestelling van theater- of filmkaarten.

Waarom kan ik geen stoelen kiezen bij het reserveren?
Wij verkopen ongeplaceerd (geen vaste plaatsen) en begeleiden u naar uw plaats op veilige afstand van andere gasten. 

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang en in het gebouw?
Onze zalen zijn eerder geopend dan normaal gesproken. Wij vragen onze bezoekers om na binnenkomst door te lopen naar de zaal, om zo oponthoud in de entreehal en de foyer te voorkomen. 

Is er een gezondheidscheck bij binnenkomst?
Deze wordt online gedaan bij het reserveren van kaarten, maar ook bij binnenkomst kunnen wij deze nog afnemen.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Wij nemen het dringende landelijke advies over om in publieke ruimtes mondkapjes te dragen. Wij verzoeken onze bezoekers daarom om een mondkapje te dragen bij verplaatsing binnen ons gebouw. Tijdens de voorstelling mag het mondkapje af.

Waar kan ik straks plaatsnemen?

Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en wij begeleiden je graag naar een plekje in de zaal.

Hoe reserveer ik rolstoelplekken?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, neem dan contact op met onze balie via reserveringen@westlandtheater.nl. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Rolstoelplekken zijn beperkt en op basis van beschikbaarheid. 

Naast wie mag ik zitten in de zaal?
Bezoekers die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten kunnen naast elkaar zitten in de zaal. 

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?
Wij hebben een protocol opgesteld met maatregelen om het theaterbezoek goed te laten verlopen. Er zijn looproutes en kuchschermen aangebracht in ons gebouw en op diverse plekken staan ontsmettingsgels. Onze medewerkers begeleiden je naar een plek in onze zaal en zorgen er ook weer voor dat je op afstand van anderen de zaal verlaat.

Hoe werkt jullie luchtzuivering?
Al onze publieksruimtes worden mechanisch met 100% buitenlucht geventileerd. Hierdoor is er géén sprake van recirculatie van lucht. 

Is de bar geopend?
De reguliere horeca is gesloten. Vanwege de door de overheid opgelegde coronamaatregelen is het momenteel helaas niet mogelijk om eten en drinken te kopen. Eigen eten en drinken meenemen is tijdelijk toegestaan. Dit gaat om een snack of wat te drinken. Fast food en alcohol is niet toegestaan. 

Is er een nazit?
Nee, momenteel is er geen nazit. 

Kan ik gebruikmaken van het toilet?
Je kan gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden regelmatig grondig door ons gereinigd.

Is er een pauze? 
Nee. Zorg dus dat je voorafgaand naar de toilet bent geweest.

Is de garderobe geopend? 
Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal.


We volgen te allen tijde de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Wanneer de richtlijnen wijzigen, passen we ons beleid en de maatregelen hier op aan. Tot slot graag uw aandacht voor onze huisregels: