Huisregels en veelgestelde vragen

Wij vragen uw aandacht en begrip voor onze huisregels die momenteel gelden i.v.m. Corona. Ook geven wij antwoord op veelgestelde vragen. 

Ik heb kaartjes voor een voorstelling die niet door kon gaan vanwege de Corona crisis. Kan ik mijn kaartjes retourneren?
Wij hebben bezoekers persoonlijk geïnformeerd over de voorstellingen die geannuleerd of verplaatst zijn. Check je spambox indien je geen bericht hebt ontvangen of controleer of je contactgegevens nog up to date zijn. Bekijk hier het overzicht wat er per voorstelling geldt.

> Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, heb je via de e-mail die wij hebben gestuurd, kunnen kiezen of je geld terug wilt, het geld op je tegoed wil zetten of wilt doneren. Indien je geen keuze hebt gemaakt dan is het bedrag inmiddels op tegoed gezet. 

> Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven uw oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wil je de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kan je zelf aangeven of je kaarten wilt om laten zetten in een tegoed, restitutie wilt of dat je de waarde van je tickets wilt doneren.

Ik wil graag weer naar een film of voorstelling. Hoe reserveer ik kaarten?
Om drukte bij onze balie te voorkomen, adviseren wij om online te reserveren. Dit kan eenvoudig via een eigen account. Lees hier hoe je een account aanmaakt. Mocht online reserveren niet mogelijk zijn, neem dan contact op met onze balie gedurende de openingstijden. Indien je bij de balie afrekent, vragen wij om zoveel mogelijk met pin te betalen. E-tickets kunnen ook vanaf een telefoon gescand worden. 

Waarom kan ik geen stoelen kiezen bij het reserveren?
Wij verkopen ongeplaceerd (geen vaste plaatsen) en begeleiden u naar uw plaats op veilige afstand van andere gasten. 

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang en in het gebouw?
Onze zalen zijn eerder geopend dan normaal gesproken. Wij vragen onze bezoekers om na binnenkomst door te lopen naar de zaal, om zo oponthoud in de entreehal en de foyer te voorkomen. 

Is er een gezondheidscheck bij binnenkomst?
Nee, deze wordt online gedaan bij het reserveren van kaarten

Waar kan ik straks plaatsnemen?

Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en wij begeleiden je graag naar een plekje in de zaal.

Hoe reserveer ik rolstoelplekken?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren, neem dan contact op met onze balie via reserveringen@westlandtheater.nl. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren. Rolstoelplekken zijn beperkt en op basis van beschikbaarheid. 

Naast wie mag ik zitten in de zaal?
Bezoekers die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten kunnen naast elkaar zitten in de zaal. 

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?
Wij hebben een protocol opgesteld met maatregelen om het theaterbezoek veilig een aangenaam te laten verlopen. Er zijn looproutes en kuchschermen aangebracht in ons gebouw en op diverse plekken staan ontsmettingsgels. Onze medewerkers begeleiden je naar een plek in onze zaal en zorgen er ook weer voor dat je veilig en op afstand van anderen de zaal verlaat.

Hoe werkt jullie luchtzuivering?
Al onze publieksruimtes worden mechanisch met 100% buitenlucht geventileerd. Hierdoor is er géén sprake van recirculatie van lucht. 

Is de bar geopend?
Ja. Bij een theatervoorstelling kan je vooraf een drankje van één van de plateaus pakken. Indien je gewenste drankje hier niet bij staat kan je dit halen bij de bar. Je drankje mag je meenemen de zaal in. 

Is er een nazit?
Ja, maar wel beperkt

Kan ik gebruikmaken van het toilet?
Je kan gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden regelmatig grondig door ons gereinigd.

Is er een pauze? 
Nee. Zorg dus dat je voorafgaand naar de toilet bent geweest en een drankje meeneemt de zaal in. 

Is de garderobe geopend? 
Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal.

We volgen te allen tijde de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Wanneer de richtlijnen wijzigen, passen we ons beleid en de maatregelen hier op aan. Tot slot graag uw aandacht voor onze huisregels: