Sponsorbeleid

Gesteund en verbonden
Het doel om zoveel mogelijk inwoners van het Westland in contact te brengen met kunst en cultuur, wil De Naald bereiken door de steun van en samenwerking met zoveel mogelijk partners. Het theater gaat waar mogelijk de verbinding aan via een gelijkwaardig partnerschap met lokale en regionale organisaties, die een missie hebben complementair aan of vergelijkbaar met die van De Naald.

Nieuwe partners
In de subsidieverordening voor de periode van 1 april 2014 tot 1 januari 2017 is de doelstelling geformuleerd om te starten met het opzetten van een sponsorbeleid. Ondanks dat in 2014 de focus lag op de verzelfstandiging, werden op dit gebied de eerste stappen gezet. De bestaande samenwerking met Rabobank Westland werd voor een periode van drie seizoenen verlengd. Daarnaast ging het theater een samenwerking aan met de nieuwe partners: De Winter, Stolk Accountants en Helder Controle. Ook was er de in het oog springende samenwerking met Westland Marketing en diverse telers, onder de noemer ‘Bakkie Westland’. De komende jaren bouwt het theater het cultureel ondernemerschap uit en zal het verdere invulling geven aan het sponsorbeleid.

Koornneef Retailgroep nieuwe Grote zaal sponsor
Vol trots kondigden op maandag 18 april 2016 Koornneef Retailgroep en WestlandTheater De Naald aan de komende drie seizoenen een structurele samenwerking aan te gaan. De Koornneef Retailgroep verbindt hiermee zijn naam aan de Grote zaal van De Naald, de Koornneef Retailgroepzaal. Directeur van De Naald Nico Baars: “De Naald heeft jaarlijks meer dan honderdduizend bezoekers van jong tot oud en is hiermee een belangrijke ontmoetingsplaats in Westland. Met de nieuwe samenwerking met Koornneef Retailgroep kunnen we samen nog meer impuls geven aan De Naald als ontmoetingsplaats en er onder andere voor zorgen dat we het podium blíjven voor Westland.”

De sponsoring wordt gebruikt ten behoeve van de theater- en filmprogrammering van De Naald, maar ook voor het bekostigen van speciale evenementen en activiteiten voor de Westlandse kunst- en cultuurgezelschappen en cultuureducatie voor leerlingen van de Westlandse scholen.

Edward Koornneef, directeur Koornneef Retailgroep, voegt hier enthousiast aan toe: “Met plezier dragen wij ons steentje bij aan cultureel Westland. Als retailgroep, bestaande uit Koornneef Supermarkten, Koornneef Werving & Selectie en Koornneef Vastgoed & Ontwikkeling, zijn wij al jaren nauw betrokken bij de Westlandse samenleving en sponsoren wij een groot aantal lokale verenigingen en initiatieven. Met deze structurele samenwerking kunnen Westlanders niet alleen blijven genieten van het grote aanbod van De Naald, maar kunnen we ook leuke acties organiseren voor onze medewerkers en klanten. Een partnership waar heel Westland van kan genieten. Mooier kan bijna niet.”
















Sponsoring Rabobank Westland

Rabobank Westland sponsort De Naald via het Rabo Talenten Concours. Hiermee stimuleren beide partijen nieuw talent en geven ze het Westlandse publiek een stem in de programmering van De Naald op de lange termijn. In 2014 waren er in de Rabo Zaal 35 voorstellingen van aankomende artiesten. Zij kregen de kans zich te presenteren aan het publiek en zo ervaring op te doen. Na afloop van iedere voorstelling gaven de bezoekers hun mening via beoordelingsformulieren. Voor De Naald is dit een manier om het Westlandse publiek nadrukkelijk te betrekken bij de keuzes voor het aanbod op de langere termijn. De artiest met de voorstelling die de meeste indruk maakt wint de publieksprijs. In 2012-2013 was dat Louise Korthals en in 2013-2014 Eva Crutzen.

Door nieuw talent al in een vroeg stadium een podium te geven, hoopt De Naald een langdurige relatie met hen op te bouwen. Zo werkte De Naald in het verleden als springplank voor grote namen, zoals Jochem Myjer en Youp van ’t Hek. Zij blijven trouw aan de theaters waar zij het podium kregen toen nog niemand hen kende.

Voor de Rabobank is het Rabo Talenten Concours een goede manier om hun corporate missie ‘Aandeel in elkaar’ in deze regio handen en voeten te geven. In 2014 zegde Rabobank Westland opnieuw voor drie seizoenen de steun toe aan De Naald; op 11 september 2014 werd deze herhaalde sponsoring formeel bekrachtigd.

Bakkie Westland
Artiesten vertrekken sinds eind 2014 na hun optreden in De Naald niet met een bloemetje, maar met een houten kistje vol producten van Westlandse bodem. Dit ‘Bakkie Westland’ is een initiatief in samenwerking met Roel de Bakker van Bakkie Fietsen en Westland Marketing.




Zoals het theater nieuw talent kweekt, kweken de telers die meewerken aan het ‘Bakkie Westland’ hun eigen producten: tomaten door Prominent, sla van TopKrop, radijs door Daily Fresh Radish, puntpaprika’s van Sweetpoint, komkommer van Zwinkels, tuinkers van Cresco en groene tomaat door Gezuurde Glorie. Samen met de initiatiefnemers geven zij met ‘Bakkie Westland’ de verbinding aan tussen theater en tuinbouw.


Uw (bedrijfs)naam verbinden aan WestlandTheater De Naald? Neem om de mogelijkheden te bespreken contact op met Nico Baars, directeur. directie@westlandtheater.nl

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.