Bewaar je ticket, geniet later

We vragen al een aantal weken erg veel van uw geduld en begrip. En we zijn oprecht dankbaar daarvoor, net als voor alle hartverwarmende reacties die we krijgen. Daar komt nu de vraag 'Bewaar je tickets, geniet later bij'. Directeur van De Naald Nico Baars licht dit graag persoonlijk toe:

Beste gasten,

We vragen al een aantal weken erg veel van uw geduld en begrip. En we zijn oprecht dankbaar daarvoor, net als voor alle hartverwarmende reacties die we krijgen. De (financiële) consequenties van de sluiting van De Naald vanaf half maart zijn groot. Tientallen voorstellingen en films zijn geannuleerd, en inmiddels hebben ook alle gezelschappen en scholen uit Westland hun jaarlijkse shows en uitvoeringen, die in mei, juni en juli zouden plaatsvinden, wegens gebrek aan voorbereiding moeten annuleren. 

Onze altijd zo overvolle agenda is ineens helemaal leeg. Net als onze twee zalen, waarin nu al zo lang geen verhalen worden verteld, geen ontmoetingen plaatsvinden. We missen jullie enorm en wat kijken we er naar uit om die deuren open te gooien en jullie allemaal weer te verwelkomen.

Dat zit er helaas nu nog even niet in. De Naald is in ieder geval tot 1 juni gesloten en vanaf 1 juni mogen we slechts 30 bezoekers verwelkomen. Dat gaan we doen in onze bioscoop, theater is helaas onrendabel met 30 bezoekers. Natuurlijk zijn we niet bij de pakken gaan neerzitten. Ik ben oprecht apetrots op de veerkracht, het initiatief en het doorzettingsvermogen van mijn hele team. Zoals jullie de afgelopen weken hebben gezien, staat heel De Naald op z’n kop en zijn mijn collega’s erin geslaagd om veel groot onderhoud dat komend jaar zou moeten plaatsvinden, naar het nu te halen. Een nieuwe podiumvloer, kilometers aan nieuwe bekabeling, kabelgoten en aansluitingen, nieuw sanitair, grondige reiniging van alle luchtbehandelingskasten, nieuwe ventilatoren etc. etc.

Ondertussen zijn we achter de schermen druk bezig met het verplaatsen van alle geannuleerde voorstellingen. Enkele voorstellingen zijn ver doorgeschoven en definitief verplaatst naar het seizoen 2021/2022, een aantal naar het komend seizoen én een aantal voorstellingen is verplaatst naar juni en juli aanstaande. En vooral dat laatste is onzeker zolang er geen duidelijkheid is over wanneer we onze deuren weer mogen openen. Om die reden hebben we met de hele sector afgesproken dat we ons publiek pas echt gaan informeren over vervangende data als echt duidelijk is wanneer onze deuren weer open mogen. 

Vandaag is landelijk de campagne ‘Bewaar je ticket, geniet later’ van start gegaan, waarmee theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals alle bezoekers vragen om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. De Naald sluit zich uiteraard aan bij deze gezamenlijke oproep. Ook wij vragen, naast nog meer van jullie geduld en begrip, of jullie alsjeblieft de reeds gekochte kaartjes willen bewaren totdat onze deuren weer opengaan. 

Als er een nieuwe datum is gevonden om de voorstelling in te halen, dan blijft het oorspronkelijke ticket gewoon geldig. Is het helaas echt niet mogelijk een voorstelling te verplaatsen en de voorstelling wordt definitief afgelast, dan wordt het volledige aankoopbedrag op een (digitaal) tegoed gezet. Dit kan later online of via onze balie ingewisseld worden bij het kopen van kaartjes voor een andere film of voorstelling. Het is ook mogelijk om ervoor kiezen om de waarde van het kaartje om te zetten in een donatie, waarmee je de artiesten, makers en De Naald steunt.

Kortom, heel graag nog meer van uw geduld en begrip. Daar zijn we op dit moment echt mee geholpen. Net als met al die hartverwarmende reacties die we via de mail en via onze social media van jullie krijgen. Ik heb het eerder gezegd, en ik meen het oprecht, Theater van het Jaar zijn we al drie keer geworden dankzij ons fantastische publiek. Deze crisis deelt enorme klappen uit in Westland en raakt alles en iedereen. En toch krijgen wij een hart onder de riem gestoken. Worden er prachtige orchideeen bezorgd voor het hele Naald team, zijn er talloze mensen die zelf mailen dat ze hun kaartjes willen doneren. Wat is het bijzonder om directeur te mogen zijn van zo’n team, en van een theater dat zo geworteld is in de samenleving en waar zoveel mensen zo bij betrokken zijn. 

Blijf verstandig, blijf gezond. En bewaar je ticket, zodat we straks weer kunnen genieten. Met elkaar.

Nico Baars
Directeur

Lees hier het officiele persbericht.  

E-tickets
Indien u e-tickets heeft voor een geannuleerde voorstelling van een datum uit het verleden, treft u deze niet meer aan onder uw account. In ons reserveringssysteem staan al uw gereserveerde voorstellingen uiteraard wel. Zodra de datum bekend is van de verplaatsing treft u onder uw account de juiste e-tickets automatisch aan.

Cookies
We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren.
Lees meer over ons privacybeleid.